Tävlingsvillkor - Sociala medier

Villkor och regler för Hemtex tävlingar i sociala medier. 

Tävlingen organiseras av Hemtex AB som är en del av Kid ASA. Tävlingen är inte på något sätt sponsrad, främjad eller administrerad av Facebook/Instagram. 

När du deltar i tävlingarna godkänner du Hemtex tävlingsregler, villkor och personuppgiftsbehandling. Hemtex tävlingsregler och villkor regleras i enlighet med svensk lag. 

Information om hur vi hanterar personuppgifter finns i vår Integritetspolicy. 

Facebookprofilen/Instagramprofilen du tävlar från, måste vara skapad i enighet med respektive plattforms communityregler. Fejkprofiler får ej delta i tävlingarna. 

Tävlande måste vara bosatt i Sverige och vara över 18 år. 

Vi förbehåller oss rätten att ta bort och anmäla bidrag som bedöms vara olagliga eller på annat sätt vara etiskt eller moraliskt stötande/kränkande. 

Anställda inom Kid ASA koncernen och deras närstående tillåts inte att delta i Hemtex tävlingar på sociala medier. 

Vinnaren utses genom slumpmässig lottning av inkomna bidrag av personer på hemtex marknadsavdelning. Juryns beslut kan inte överklagas. 

Du som deltar i tävlingen godkänner att vi eventuellt lägger upp ditt bidrag på vår hemsida och annonserar/uppmärksammas bidraget i Hemtex sociala medier. 

Vinnaren utannonseras i den kanal som tävlingen sker från. Vinnaren informeras om vinsten i samma kanal som tävlingen sker. Inom 14 dagar efter detta ska vinnaren ha svarat och uppgett kontaktuppgifter och adress för leverans av vinsten. Om inte vinnaren kontaktar Hemtex inom 14 dagar från offentliggörandet av vinnaren har Hemtex rätt att utse en ny vinnare. Priset skickas inom 30 dagar efter det att Hemtex erhållit vinnarens adressuppgifter. Priset är personligt och kan ej överlåtas till annan person. 

Priset/Vinsten kan inte tas ut i kontanter och inte bytas till andra produkter, presentkort eller ett likvärdig pris. Eventuell vinstskatt betalas utav vinnaren. 

Vi reserverar oss för eventuella ändringar av tävlingsvillkor, skrivfel samt för att tekniska felaktigheter eller förlorad funktionalitet där problemet ligger hos annan leverantör, hos t ex. Instagram el. Facebook samt slutförsäljning utav varan.