Hemtex samarbetar med Society icon - kunder blir kreatörer och ambassadörer

Hemtex är Nordens ledande detaljhandelskedja för hemtextilier. Hemtex grundades 1973 och har nu över 130 butiker i Norden och en stark e-handel - nu tar man nästa steg i sin resa. Hemtex bjuder nu in sina egna konsumenter att skapa kampanjer tillsammans med dem, både i sina egna privata kanaler samt för Hemtex egna kanaler och externa kampanjer. På så sätt vill man både komma närmre de som faktiskt älskar Hemtex och dess produkter, men också låta dem vara med och skapa och stärka framtidens varumärke. Detta möjliggörs genom svenska bolaget Society icons tekniska plattform där personer oavsett antal följare kan komma i kontakt med varumärken de älskar och ansöka om att jobba med och skapa kampanjer i sina egna sociala kanaler.

”Vi på Hemtex letar alltid efter nya sätt att engagera och skapa en ännu tightare relation med våra kunder. Att involvera våra kunder i att skapa engagerande innehåll tillsammans med oss är ett bra sätt att stärka kopplingen till vårt varumärke samtidigt som vi når ut till fler”, säger Matilda Källman, Digital Content & Social Media Manager

 

”Hemtex som partner representerar ett nytt segment för oss och vi ser enormt många synergier och möjligheter att låta personer skapa eget innehåll kring en sån bred, engagerande och personlig produkt som heminredning. Society icon bygger på att allas röst räknas, och nu ska vi tillsammans se till att alla de som älskar heminredning och Hemtex får möjligheten att skina”, säger Mose Hargeot, grundare och VD på Society icon.

 

2020-06-10